• DigiMaMa ry - parempaa työpäivää luoville ja ICT-aloille.
  • DigiMaMa ry - parempaa työpäivää luoville ja ICT-aloille.
Adobe XD – Käyttäjäkokemus, käytettävyys ja käyttöliittymäsuunnittelu To 19.5. – Pe 20.5.2022

Adobe XD – Käyttäjäkokemus, käytettävyys ja käyttöliittymäsuunnittelu To 19.5. – Pe 20.5.2022

150,00 €

Yhdistys on yleishyödyllinen ja siksi ALV-vapaa hintaan lisätään toimituskulut

Kuvaus

To 19.5. – Pe 20.5.2022 klo 9–16

Paikka: Corellia, Vuorikatu 20 A, Helsinki

Hinta: 150 € DigiMaMan jäsen, 100 € opiskelija/työtön

Sisältää aamupalan ja päiväkahvin. Lounas omakustanteinen.

Ilmoittaudu pe 13.5.2022 mennessä.


Paranna käyttäjäkokemusta digitaalisissa toteutuksissa

Adobe XD CC mahdollistaa erilaisten käyttöliittymien ja käyttökokemuksien suunnittelun nopeasti ja vaivattomasti. Tärkeimpänä ominaisuutena suunnitelmat voidaan suoraan nähdä erilaisissa formaateissa niin tietokoneen, kuin mobiililaitteiden ruuturesoluutiossa ja kuvasuhteissa. Kurssilla opiskellaan XD-ohjelmiston lisäksi käytettävyyden luomista toteutuksille, sekä hyvän käyttäjäkokemuksen toteuttamista. UX eli User Experience, käyttäjäkokemus, on erittäin tärkeä osa-alue kaikissa digitaalisissa toteutuksissa, jokaisen digitaalisten tuotteiden parissa työskentelevälle hyvän käyttäjäkokemuksen luomisen hallitseminen on erittäin tärkeää.


Kurssin kohderyhmä

Kurssi soveltuu kaikille verkkosivuja ja/tai käyttöliittymiä suunnitteleville.

Kurssille osallistuminen ei vaadi aikaisempaa kokemusta XD-ohjelmistosta eikä UX -suunnittelusta.


Kurssilla käydään läpi seuraavia asioita:

  • XD-käyttöliittymä
  • UI Kits hyödyntäminen
  • Elementtien asetukset
  • XD-komponentit
  • Näkymien hallinta ja linkitys (Prototype)
  • XD-julkaisu ja testaaminen
  • Käytettävyyden perusteet
  • Käyttäjäkokemuksen perusteet
  • Saavutettavuus
  • Selkeän navigaation luominen
  • A/B-testaaminen
  • Kesto: 2pv


Käyttöliittymä

  • Valikot ja työkalut

UI Kits

  • UI elementtien hyödyntäminen

Elementtien asetukset

  • Elementtien muokkaaminen

Komponentit

  • Komponenttien käyttö ja hyödyntäminen

Näkymien hallinta ja linkitys (Prototype)

  • Interaktiivisuuden lisääminen

Julkaisu ja testaaminen

  • Toteutuksen julkaisu ja testaaminen eri ympäristöissä

Käytettävyyden perusteet

  • Mitä asioita tulisi huomioida käytettävyyden kannalta

Käyttäjäkokemuksen perusteet

  • Miten luoda ja todentaa hyvä käyttäjäkokemus

Saavutettavuus

  • Miten huomioida ja todentaa hyvä saavutettavuus esim. värisokeille

Navigaatiot

  • Miten luoda käytettyvyyden ja käyttäjäkokemuksen kannalta toimivia navigaatioita

A/B testaaminen

  • Miten hyödyntää käytettävyyden ja käyttäjäkokemuksen testaamiseen A/B-testausta